måndag 24 januari 2011

och så denna veckans resultat....

... ja det var ju dax för vägning igen i morse. Ytterligar ett kilo lättare och nu nere på 66.3. Det innebär att jag har 8 kilo kvar totalt tills jag kommit ner i min målvikt. Sakta men säkert ska jag nå den, helst till sommaren. Känner mig nöjd med resultatet hitintills. Allt som allt har jag gått ner 6 kilo sen jag började med Viktväktarna i början av november. Vid invägning på förlossningen den 21 oktober vägde jag 84,4 - hua!!!! Mått tar jag imorgon eftersom ja självklart glömde det idag. Ska bli spännande att se hur jag lyckas med kommande vecka.

Idag fick Lillan sin första vaccination. Jag tror det var värre för mig än för henne. Två stick fick hon o jag skulle ljuga om jag sa att hon tyckte det var spännande. Men hon klarade det förvånansvärt bra och det gjorde förresten hennes mor också. ;) Nu har vi 2 månader kvar tills nästa omgång.

Imorgon ska jag o Filippa hämta upp storasyster med buss eftersom sambon behöver bilen inom jobbet. Min tanke är att ta tillfället i akt och passa på att gå halva vägen. Det ger en prommenad på ca 5 km. Nu har ja ju sagt förr att jag ska göra det, men av en och annan anledning har det inte riktigt blivit av. Tycks aldrig hinna me den bussen jag ska med. Men håll tummarna för att det funkar imorgon. Efter det ska vi till biblioteket. Emma ska låna lite böcker och jag kanske hittar något till mig själv också

I onsdags började föräldragruppen. Det var trevligt. Tyvärr kommer det att kollidera med babysim framöver så jag ska se om jag kan ringa till badhuset imorgon o försöka komma med i en annan grupp. Mycket telefonsamtal som ska klaras av imorgon... Men nu sova.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar